تجارت الکترونیک

 

 

 

 

 

 

 



کارآفرینی اینترنتی

تمامی دانشمندان برای رسیدن به اهداف خود تلاشی بسیار زیاد انجام دادند، خیلی وقتها در کار خود شکست خوردند و یا حتی مسخره شدند، اما تلاشهای آنها امروز باعث زندگی آسانتر و بهتری برای همه ما شده است. در دوران دانشجوئی (رشته شیمی) یکی از اساتید داستان کاشف رزونانس مغناطیسی هسته (NMR) دکتر (Isidor Isaac Rabi) را برایمان تعریف میکرد، این مرد معتقد بود که هسته اتمها در یک راستای مشخص در حال چرخش بدور خود است (چیزی مثل کره زمین خودمان که دارای دو قطب شمال و جنوب میباشد و بدور خود در حال گردش است) او همچنین معتقد بود که میتوان در طیف خاصی از نور که به این اتم تابیده میشود راستای این چرخش را تغییر داد (مثل اینکه قطبهای زمین جابجا شوند) و این تغییر را ثبت کرد. او آهنربایی قدرتمند ساخت و محلولی را در مرکز این آهنربای مدور قرار داد، کار او هر روز این بود که به زیرزمین برود و طیفهای نوری مختلف را بر روی این محلول آزمایش کند، کار او سالیان سال طول کشید طوری که بقیه به او لقب دکتر دیوانه را دادند، اما تلاشهای او جائی نتیجه داد که در محدوده امواج رادیویی (جائی که هرگز فکرش را هم نمیکرد) توانست تغییر مورد نظر را ثبت کند. شاید کاری که او اینهمه برایش وقت و زحمت گذاشت برای شما خنده دار باشد اما جالب است بدانید که این آزمایش او پایه ای شد برای ساخت دستگاه (NMR) که انقلابی در شیمی تجزیه و کل شیمی ایجاد کرد، با کمک این دستگاه که نوع بسیار پیشرفته تر دستگاه اوست میتوان با دقت زیاد ترکیبات شیمیایی را شناسائی کرد و حتی به فرمول دقیق ترکیبات پیچیده آلی دست یافت، دستگاه پیشرفته (MRI) و یا (CT SCAN) با استفاده از همان اصول کار میکند و تا امروز جان هزاران هزار بیمار را نجات بخشیده است.

اگر آنروز آن دکتر فکر میکرد تمام روشهای آشکار سازی مواد کشف شده اند و دیگر چیزی برای کشف او وجود ندارد امروز علم شیمی در نیمه راه خود هم نبود، خیلی از داروها هرگز کشف نمیشدند و خبری هم از دستگاههای پیشرفته پزشکی که جایگزین اشعه ایکس شده اند نبود.

این یک مثال از نقطه نظر علمی، اما چرا اینقدر دور؟ Alex Tew دانشجوی انگلیسی شهر Wiltshire بود، او تصمیم داشت تا برای تحصیلاتش پولی دست و پا کند و حتی جلوتر، میلیونر شود! ایده او بسیار ساده بود، یک وبسایت با یک میلیون پیکسل که هر پیکسل به قیمت یک دلار به فروش میرفت (و حداقل 100 پیکسل یک مربع ده در ده و به قیمت 100 دلار باید خریداری میشد) و میشد از آین فضا برای تبلیغات استفاده کرد، او اسم سایت خود را www.milliondollarhomepage.com گذاشت، اولین مشتریان این سایت خانواده و دوستانش بودند که برای شروع پولی در اختیارش گذاشتند، بعد او شروع به بازار یابی برای سایتش کرد، از فروشگاههای محله شروع کرد، تلاش او برای این کار از دید روزنامه نگاران پنهان نماند و وبسایت او به زودی هزاران تماشاچی و به طبع آن مشتریان زیادی پیدا کرد، خیلی زود او به هدفش رسید و یک میلیون دلار از این بابت بدست آورد و حتی اقدام به تکرار این کار و ایجاد وبسایت دوم نمود!

سایت اجتماعی فیسبوک (facebook) از یک خوابگاه دانشجوئی آغاز شد، Yahoo در ابتدا یک شبکه میان چند دوست بود، بیل گیتز مایکروسافت را از توسعه DOS (که نویسنده کد اصلیش یک پاکستانی بود!) بنا کرد، گوگل (که امروز بزرگترین پایگاه داده بشری است) در ابتدا یک موتور جستجوی ساده بود، تویتر با این سوال مسخره که "چکار دارید انجام میدهید!" شروع کرد، ebay کار خود را با فروش عروسکهای کوچک یادگاری (از همینها که در تخم مرغهای شانسی و آدامسها برای فروش گذاشته میشوند) شروع کرد و هیچ کدام از اینها در ابتدا میلیارد دلاری نبودند بلکه از صفر شروع به کار کردند.

نه تنها برای شروع کار بلکه برای ادامه آن در دنیا پر از رقابت کنونی نیاز به نو آوری همیشه وجود دارد، گوگل زمانی سهم ناچیزی از اینترنت را داشت و هر چه بود Yahoo! بود! یاهو یی که آنروز ها یکه تاز اینترنت بود. یاهو برای اینکه سرعت سایت را بالاتر ببرد و آنرا برای کاربران آنلاین نگه دارد تصاویر و گرافیک را ازصفحه اول خود حذف کرده بود، اما با همه اینها کاربران در اینترنت کم سرعت آنروز در بالا و اطراف هر جستجو تصاویر سنگین تبلیغاتی را میدیدند که جستجو و گردش در اینترنت را محدود میکرد، گوگل با ایده تبلیغات متنی وارد شد، و درکنار دقت و سرعت در جستجو (که این را مرهون پایگاه داده ای بود که از صفحات وب بر روی سرور خود ساخته بود) از تبلیغات گرافیکی در اطراف جستجو هیچ خبری نبود و کاربران با سرعت بسیار آنچه را که میخواستند بدون مزاحمت پیدا میکردند، علاوه بر آن گوگل همچنان از تبلیغات متنی که میفروخت درآمد کسب میکرد، این ایده با adsence که به هر دارنده وبسایت امکان این را میداد که با قرار دادن تبلیغت گوگل بر روی سایت خود در آمد کسب کند به زودی قسمت اعظم تبلیغات در وب را به خود اختصاص داد و گوگل یکه تاز تبلیغات اینترنتی شد، اما همه اینها برای گوگل کافی نبود، خیلی از ما خدمات مختلف و برجسته گوگل که در اینترنت بی همتاست را میشناسیم، برنامه زمین (Google Earth) نقشه های گوگل (Google Maps) جی میل (بهترین نرم افزار اینترنتی دنیا)، اورکات، گوگل ویدئو، یو تیوب و .... همه این نو آوریها و درآمد ها نتوانست گوگل را متوقف کند تا جائی که گوگل مرورگر مخصوص خود گوگل کروم (Google Chrome) را معرفی کرد، برای گوشی ها موبایل سیستم عامل نوشت و امروز با معرفی سیستم عامل کروم (که بر پایه تکنولوژی ابر (Cloud) در اینترنت کار میکند) در پی گرفتن بازار سیستمهای عامل از دست مایکروسافت است. هر جا گوگل با نو آوری هایش پیش رفت رقبایش عقب نشستند.

این تکنولوژی وب 2 نیست که امروزه وبسایتها را به درآمد های میلیاردی رسانده، بلکه این ذهن خلاق مدیران این وبسایتهاست که وب 2 و همه این وبسایتها را طراحی نموده اند.

دنیای وب با گذشت 20 سال از تولد هنوز آنقدر جوان هست که بتوان از آن به درآمدهای میلیاردی رسید، نباید ایستاد و منتظر بود تا کسی ایده ای نو به ما معرفی کند بلکه برای بدست آوردن شهرت و درآمد باید به دنبال ایده ها و طرحهای نو بود و مطمئن بود که با تلاش میتوان در هر کاری به نتیجه رسید. علاوه بر این در کشور ما اینترنت هنوز نوزادی بیش نیست و در دنیایی که کامپیوتر و اینترنت دنیای جوانان ما را پر کرده میتوان هنوز به فکر درآمدهای میلیونی و میلیاردی از این صنعت نوپا بود.

ترجمه تخصصی متون ومقالات انگلیسی


یک شنبه 30 خرداد 1395برچسب:,

|
 

معرفی تجارت الکترونیک

معرفی تجارت الکترونیک

 

تجارت الکترونیک واژه‌ای است که برای تجارت از طریق سیستم‌های اطلاعاتی، ارتباطی بکار می‌رود. تجارت الکترونیک با وجود این که مدت زمانی زیادی از عمر آن نمی‌گذرد ولی نقش بسزا و چشم گیری در زندگی روزمره ما به عهده گرفته‌است به طوری که اجتناب از آن کار آسانی نیست. یکی از ساده‌ترین و کار آمدترین نقش تجارت الکترونیک در زندگی روزمره کاربران اینترنتی، خرید و فروش اجناس و تبادل وجوه مربوطه از طریق کارتهای هوشمند می‌باشد.

 

تجارت الکترونیک مجموعه ارتباطات, ، مدیریت اطلاعات و قابلیت های امنیتی است که به سازمانها, بنگاهها ,شرکت ها ,عامه مردم ,دولت و..... اجازه می دهد که اطلاعات خدمات و کالاهای خود را بهینه تر آسانتر و سریع تر با استفاده از شبکه‌های ارتباطی کامپیوتری، به ویژه اینترنت عرضه دارند. تجارت الکترونیک، تجارت بدون کاغذ است. به وسیله تجارت الکترونیک تبادل اطلاعات خرید و فروش و حمل و نقل کالاها، با زحمت کمتری انجام می گیرد .

 

تجارت اینترنتی باعث می شود ارتباط شرکتها بنگاهها و کلیه نهاد ها ی مرتبط با تجارت ساده تر و سریع تر انجام گیرد .تجارت الکترونیک مجموعه ء فعالیت ها و خدماتی است که جستجوی اطلاعات، مدیریت اطلاعات و تبادلات ، بررسی وضعیت اعتبار، ایجاد اعتبار، پرداخت مجازی، گزارش گیری و مدیریت اعتبارها را در اینترنت با ارتباط دیجیتالی امکان پذیر میسازد. بسیاری از مردم، تجارت الکترونیک را منحصر به خرید و فروش از طریق شبکه اینترنت می‌دانند، در حالیکه این امر فقط بخش کوچکی از تجارت الکترونیک را تشکیل می‌دهد در اصل تجارت الکترونیکی می تواند کلیه جنبه‌های تجاری و اقتصادی را دربرگرفته باشد. به سادگی می‌توان هرگونه فعالیت تجاری و مالی بین موسسات و افراد مختلف را در حیطه تجارت الکترونیک دانست. و می توان گفت تجارت الکترونیک پل الکترونیکی بین مراکز تجاری ,خریداران و فروشندگان است

 

در تجارت سنتی، خریدار و فروشنده توانایی برقراری ارتباط فیزیکی را با هم داشتند. اما در تجارت الکترونیک، طرفین باید با زبان دیجیتالی یکسان با هم به گفتگو بنشینند.این دنیای مجازی، باعث می شود که طرفین مبادلات تجاری توانایی رد و بدل کردن اطلاعات را داشته باشند و همدیگر را ارزیابی کنند.امانکته بسیار مهمی که در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد امنیت ارتباط در تجارت الکترونیک است چرا که که بر خلاف تجارت سنتی، خریدار و فروشنده همدیگر را در هنگام مبادله تجاری نمی بینند و باید راهی برای شناسایی منبع اطلاعات و گارانتی صحت اطلاعات در هنگام جا بجایی وحفاظت اطلاعات پایه گذاری شود.
در ابتدای پیدایش تجارت الکترونیک، چیزی بیش از یک اطلاع رسانی ساده تجاری نبود و هرکس می‌توانست محصولات خود را با استفاده از صفحات وب بر روی اینترنت تبلیغ نماید. اما اکنون هدف از بکارگیری تجارت الکترونیک، ارائه روشی جدید در انجام امور بازرگانی می‌باشد.

 

هدف از تجارت الکترونیک که در واقع ترکیبی از تکنیکها و شگردهای بازرگانی است. همکاری، رقابت و بازدهی بیشتر شرکتهای مختلف می‌باشد به طوری که طی ۱۵ سال گذشته سبب توانایی شرکتها در زمینه‌هایی مثل اصلاح روشهای تجارتی و پیشرفت در زمینه ارتباطی با شرکتهای مرتبط و بالاخره گسترش دامنه بازرگانی، تجاری حتی در مقیاسهای بزرگ و جهانی شده‌است. تجارت الکترونیک دارای زیر شاخه‌های عمده‌ای به شرح زیر می‌باشد:


چهار شنبه 12 خرداد 1395برچسب:تجارت الکترونیک,

|
 

مفهوم تجارت اکترونیک

 

تجارت الکترونیک واژه‌ای است که برای تجارت از طریق سیستم‌های اطلاعاتی، ارتباطی بکار می‌رود. تجارت الکترونیک با وجود این که مدت زمانی زیادی از عمر آن نمی‌گذرد ولی نقش بسزا و چشم گیری در زندگی روزمره ما به عهده گرفته‌است به طوری که اجتناب از آن کار آسانی نیست. یکی از ساده‌ترین و کار آمدترین نقش تجارت الکترونیک در زندگی روزمره کاربران اینترنتی، خرید و فروش اجناس و تبادل وجوه مربوطه از طریق کارتهای هوشمند می‌باشد.

 

تجارت الکترونیک مجموعه ارتباطات, ، مدیریت اطلاعات و قابلیت های امنیتی است که به سازمانها, بنگاهها ,شرکت ها ,عامه مردم ,دولت و..... اجازه می دهد که اطلاعات خدمات و کالاهای خود را بهینه تر آسانتر و سریع تر با استفاده از شبکه‌های ارتباطی کامپیوتری، به ویژه اینترنت عرضه دارند. تجارت الکترونیک، تجارت بدون کاغذ است. به وسیله تجارت الکترونیک تبادل اطلاعات خرید و فروش و حمل و نقل کالاها، با زحمت کمتری انجام می گیرد .

تجارت اینترنتی باعث می شود ارتباط شرکتها بنگاهها و کلیه نهاد ها ی مرتبط با تجارت ساده تر و سریع تر انجام گیرد .تجارت الکترونیک مجموعه ء فعالیت ها و خدماتی است که جستجوی اطلاعات، مدیریت اطلاعات و تبادلات ، بررسی وضعیت اعتبار، ایجاد اعتبار، پرداخت مجازی، گزارش گیری و مدیریت اعتبارها را در اینترنت با ارتباط دیجیتالی امکان پذیر میسازد. بسیاری از مردم، تجارت الکترونیک را منحصر به خرید و فروش از طریق شبکه اینترنت می‌دانند، در حالیکه این امر فقط بخش کوچکی از تجارت الکترونیک را تشکیل می‌دهد در اصل تجارت الکترونیکی می تواند کلیه جنبه‌های تجاری و اقتصادی را دربرگرفته باشد. به سادگی می‌توان هرگونه فعالیت تجاری و مالی بین موسسات و افراد مختلف را در حیطه تجارت الکترونیک دانست. و می توان گفت تجارت الکترونیک پل الکترونیکی بین مراکز تجاری ,خریداران و فروشندگان است.

در تجارت سنتی، خریدار و فروشنده توانایی برقراری ارتباط فیزیکی را با هم داشتند. اما در تجارت الکترونیک، طرفین باید با زبان دیجیتالی یکسان با هم به گفتگو بنشینند.این دنیای مجازی، باعث می شود که طرفین مبادلات تجاری توانایی رد و بدل کردن اطلاعات را داشته باشند و همدیگر را ارزیابی کنند.امانکته بسیار مهمی که در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد امنیت ارتباط در تجارت الکترونیک است چرا که که بر خلاف تجارت سنتی، خریدار و فروشنده همدیگر را در هنگام مبادله تجاری نمی بینند و باید راهی برای شناسایی منبع اطلاعات و گارانتی صحت اطلاعات در هنگام جا بجایی وحفاظت اطلاعات پایه گذاری شود.
در ابتدای پیدایش تجارت الکترونیک، چیزی بیش از یک اطلاع رسانی ساده تجاری نبود و هرکس می‌توانست محصولات خود را با استفاده از صفحات وب بر روی اینترنت تبلیغ نماید. اما اکنون هدف از بکارگیری تجارت الکترونیک، ارائه روشی جدید در انجام امور بازرگانی می‌باشد.

هدف از تجارت الکترونیک که در واقع ترکیبی از تکنیکها و شگردهای بازرگانی است. همکاری، رقابت و بازدهی بیشتر شرکتهای مختلف می‌باشد به طوری که طی ۱۵ سال گذشته سبب توانایی شرکتها در زمینه‌هایی مثل اصلاح روشهای تجارتی و پیشرفت در زمینه ارتباطی با شرکتهای مرتبط و بالاخره گسترش دامنه بازرگانی، تجاری حتی در مقیاسهای بزرگ و جهانی شده‌است.


یک شنبه 2 خرداد 1395برچسب:,

|
 


به وبلاگ من خوش آمدید

 

 

ساحل

 

تير 1395
خرداد 1395
ارديبهشت 1395

 

 مخترع تجارت الکترونیک چه کسی است؟
 دانسته های تجارت مجازی
 کارآفرینان موفق چه کردند؟
 کارآفرینی اینترنتی
 معرفی تجارت الکترونیک
 مفهوم تجارت اکترونیک
 کارآفرینی دیجیتالی به سبک چینی2
 کارآفرینی دیجیتالی به سبک چینی1
 بدون شرح

 


تبادل لینک هوشمند

http://tejaratmajazi.loxblog.com





برنامه نویسی اندروید
ترجمه تخصصی مقالات ومتون انگلیسی
ترجمه تخصصی مقاله
مشاوره پایان نامه
تایپ آنلاین
سفارش ترجمه
فروش پسته
فروش فرش دستباف
جی پی اس ردیاب ماشین
ال ای دی هدلایت زنون led
جلو پنجره لیفان x60

 

برنامه نویسی اندروید
ترجمه تخصصی مقالات ومتون انگلیسی
سفارش پروژه برنامه نویسی
مشاوره پایان نامه
ترجمه تخصصی مقاله
حمل خرده بار از چین
ارسال کالا از چین به ایران
قلاده تربیتی پارس سگ
الوقلیون

 

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

 


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: